Logo nedir? Söz mealı olarak kaynak hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meseleletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çalışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çalışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler midein henüz çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde etkinlik gösteren meseleletmelerin ekseriyetle logoları dalü temaşa fiyat. Ancak takkadak bir küme dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan filhakika bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çalışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte tanınmasını sağlayıcı meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolayca anlaşılır, geçekırlanması kolayca, kabil evetğunca az sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çbedel baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine iyi olmalıdır. üste kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıdüzen lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit de dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma midein logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı meal bakımında bu haber çok önemlidir.